Lees de nieuwsflits van oktober; de ambassade komt naar Tenerife, vraag nu paspoort of ID-kaart aan. Klik rechts onderaan op elke pagina.

Home » Belangrijke informatie over Tenerife » legitimatiebewijzen

Identiteitskaarten en paspoorten op Tenerife?

Lees hier wat op Tenerife uw mogelijkheden zijn, waar u terecht kunt en welke vereisten er zijn voor Identiteitskaarten en paspoorten.


Op de Canarische eilanden kunt u geen Nederlandse identiteitskaarten en paspoorten meer aanvragen. Het Nederlandse consulaat op Tenerife is alleen nog beschikbaar voor de Nederlandse belangen op de eilanden waaronder culturele en zakelijke contacten op Tenerife en de contacten daarvoor met de pers.

De Nederlanse Ambassade heeft een  consulair team dat  met enige regelmaat Tenerife bezoekt met het mobiele aanvraagstation (MVA).

Tijdens die bezoeken heeft u de mogelijkheid om een paspoort of identiteitskaart aan te vragen zonder dat u naar Madrid hoeft te gaan.

Het komende bezoek van het team op de Canarische eilanden is op 25/26/27 oktober 2021.

Welke dagen het team op welk eiland is staat nog niet 100% vast, dit zal van de aanmeldingen afhangen. Ons idee is eerst naar Gran Canaria en afsluiten op Tenerife. Inschrijven kan t/m 17 oktober.

Als mensen zich willen opgeven dan kunnen zij een mail sturen met de informatie over hoeveel personen het gaat en op welk eiland ze wonen.

Let op: Lees voordat u zich opgeeft eerst welke documenten u nodig heeft voor uw aanvraag. 

Als u op de pagina van de ambassade bent moet u het pijltje   V   naast spanje aanklikken voor de volledige uitleg.


De Nederlandse identiteitskaart is vernieuwd.

Deze vernieuwde identiteitskaart bevat een chip met een inlogfunctie. Daardoor kunt u binnenkort inloggen met je identiteitskaart bij de Nederlandse overheid, het onderwijs, de zorg of pensioenfonds via DigiD. Inloggen met een identiteitskaart met behulp van de DigiD app geeft extra zekerheid en zorgt zo voor maximale bescherming van iemands gegevens. Om deze gegevens goed te beschermen willen organisaties de zekerheid dat gegevens altijd met de juiste persoon worden gedeeld, daarvoor is de Nederlandse identiteitskaart verder ontwikkeld en voorzien van een chip.


Lees hieronder wat u moet doen als u een nieuwe kaart wilt aanvragen.

U heeft een nooddocument nodig.

Bent u in Spanje en is uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) kwijt of gestolen? 


U heeft een nieuw Nederlands paspoort of identiteitskaart  nodig.

Dan kunt u terecht bij de Nederlandse ambassade in Madrid. U kunt dit ook doen bij de Nederlandse grensgemeenten en op Schiphol.


Als het doornemen van de website van de ambassade nog vragen bij u oproept kunt u natuurlijk contact met hen opnemen.